مسکن پارسه

محسن عبدی ۰۹۱۲۶۲۲۳۶۷۱

مسکن پارسه -تلفن باغ ویلا
 نورپردازی در ویلا و باغ ویلا

نورپردازی در ویلا و باغ ویلا

تاریخ ثبت : ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
تعداد نمایش : ۱۴۹۲
میزان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

نورپردازی :

مسکن پارسه  سایت رسمی تحت عنوان فروش ویلا و باغ ویلا در محدوده  شهریار و ملارد میباشد با توجه به تجربه ای که ما در زمینه خرید و فروش باغ ویلا در این مناطق داریم یکی از عوامل بسیار مهم در مورد توجه قرار گرفتن یک باغ ویلا در نظر خریدار آن ، نورپردازی اصولی و درست باغ ویلا است که خود سبب جذابیت هرچه بیشتر باغ ویلا در دید مخاطب ویا همان خریدار میشود .شاید زمانی که از نورپردازی محوطه یا بنای داخلی  باغ ویلا صحبت شود عده ای نسبت آن دیدی کاملا سطحی داشته باشند در این مقاله مسکن پارسه قصد دارد تا از ویژگی‌ها و تاثیرات بسیار مهم نورپردازی اصولی در ویلا و باغ ویلا  صحبت کند تا علاقه مندان به این مبحث بتوانند به مطالب جامع و کاملی دست پیدا کنند.

بکارگیری هدفمند نور برای رسیدن به جلوه‌های بصری یا زیبایی شناختی است. نورپردازی شامل استفاده از هر دو نوع منبع نور مصنوعی مانند لامپ‌ها و چراغ‌ها و همچنین نور طبیعی با بهره گرفتن از نور روز است. نورپردازی طبیعی (استفاده از پنجره، نورگیرهای سقفی یا طاقچه‌های نوری) گاهی به عنوان منبع اصلی نور در طول روز در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این می‌تواند به جای استفاده از نور مصنوعی، که عامل اصلی مصرف انرژی در ساختمان‌ها است، در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند. روشنایی مناسب می‌تواند به بهبود عملکردها در فضا کمک کند، ظاهر فضا را بهبود ببخشد یا اثرات روانی مثبتی بر کاربران آن فضا داشته باشد.

نورپردازی و روشنایی در هر فضایی جزو اصول مهمی است که بخشی از هویت فضا را میسازد پس قدم اول در طراحی باغ ویلا توجه به سبک معماری بنای ویلا ، هزینه مصرفی ، طراحی محوطه ،  فضای سبز ویلا میباشد.به طور کلی نورپردازی به بخش مهم نورپردازی داخلی بنا و نورپردازی محوطه باغ ویلا تقسیم میشود که در ابتدا به بررسی نورپردازی محوطه باغ ویلا میپردازیم.

 

در باغ ویلاهایی که در منطقه شهریار و ملارد واقع شده اند آیتم هایی نظیر درختان سرسبز و تنومند ، آلاچیق ، استخر ، آبنما و آتشدان در اکثر باغ ویلا‌ها وجود دارند که باید در نورپردازی آنها هردوجنبه کاربردی بودن و زیبایی محوطه باغ ویلا را درنظر داشت. حال اگر باغ ویلای شما هیچ کدام از این عناصر را نداشت پیشنهاد میکنیم  قبل از نورپردازی محوطه ، فضاهای خالی محیط را بررسی کنید تا بنوانید فضای خالی برای نشستن و دورهمی‌های شبانه ، فضای گرم و صمیمی در محوطه خو ایجاد کنید میتونید برای ایجاد این فضا ازچند میز و صندلی ساده و یا حتی تعدادی نیکمت و گلدان گل در اطراف آن استفاده کنید که با نورپردازی حرفه ای این قسمت بتوانید این فضا را به یکی از درخشان‌ترین قسمت باغ ویلای خود تبدیل کنید . بسیاری از مشتریان آگاه به هنگام خرید ویلا به آن توجه ویژه ای می‌کنند تا از فضای مناسب محوطه ویلا در شب نیز بهره بگیرند و از زیبای دلچسبی که با استفاده از منابع نوری مناسب ایجاد گردیده است لذت کافی را ببرند.

معمولا معماران از قواعد خاصی در نورپردازی ویلا استفاده می‌کنند تا موجب جلوه و هماهنگی بی نظیری بین محوطه و نمای ساختمان گردد تا فضای پر استفاده و بهینه ایجاد نمایند که از نور شدیدی برخوردار نیست و موجب آزار همسایگان نمی‌گردد.اهداف اصلی در نورپردازی ویلا وباغ ویلا روشن کردن فضای حیاط برای برجسته‌تر نشان دادن ویژگی‌های آن، روشن کردن مسیر برای عبور راحتتر وایمنی مسیر عبور، استفاده از روشنایی متمرکز برای نمایش هارداسکیپ، روشن کردن فضای بیرونی خانه برای نمایش نمای خارجی خانه و درست کردن فضای بیرونی خیره کننده است.

 

نورپردازی حیاط و ورودی باغ ویلا :

 

یکی از نکاتی که باید حتما در طراحی باغ ویلا لاکچری به آن توجه ویژه ای کرد، توجه به ورودی باغ ویلا است.  ورودی محوطه هر چقدر زیبا و جذاب‌تر باشد می‌تواند توجه افراد زیادی را به سوی خود جلب کند و موجب با شکوه‌تر شدن باغ ویلا می‌شود. می‌توانید تعدادی لامپ را در کف زمین نصب نمایید و نور را در مسیر ورودی به سمت بالا هدایت نمایید همچنین و بهتر است در مسیر ورودی از نورپردازی نقطه ای و خطی استفاده کنید که در این صورت فضایی بی نظیر را ایجاد خواهید کرد.اگر در ورودی باغ تعدای درخت کاج یا سرو بلند قامت کاشته شده و در یک مسیر سنگ فرشی قرار دارند، نورپردازی کردن آنها با چراغ‌های دفنی بسیار زیباست. در این مورد باید از چراغ هایی با زاویه تابش بسته استفاده شود تا قامت درختان به خوبی از نور پوشیده شود، این نوع نورپردازی، حس صلابت، بلندی و قدرتمندی یک فضای مدرن را به مخاطب القا می‌کند. درختان از عناصر کاربردی و زیبا موجود در حیاط و طبیعت می‌باشند و شما می‌توانید لامپ هایی را به درختان حیاط منزل تان وصل کنید. برای این کار باید سیم کشی کنید سپس لامپ‌ها را روی بخش‌های مختلف درختان نصب نمایید و فضای سبز را به این طریق نورپردازی کنید. دروازه‌های سنگی و ستون‌های سیمانی برای نور پردازی بسیار جذاب هستند مخصوصا اگر سطح آن‌ها رنگ روشنی داشته باشد و براق نباشد. نور چراغ‌ها از پایین تا انتهای ارتفاع ستون را طی میکند و فضا سازی بسیار جذابی برای دروازه ورودی باغ ایجاد می‌کند. برای زیباتر شدن فضای سبز حیاط می‌توانید از گلدان‌های نورانی استفاده نمایید و این گلدان‌ها را در قسمتی مناسب از فضای سبز قرار بدهید. اگر می‌خواهید قسمتی از حیاط یا پاسیو که به نشیمن اختصاص داده اید را روشن کنید، می‌توانید از آباژور استفاده کنید. آباژورها نور ملایمی دارند و برای ایجاد یک فضای دنج در گوشه حیاط و پاسیو عالی هستند.

 

 

 

 

نورپردازی استخر باغ ویلا :

 

انواع مختلفی از نورپردازی برای فضای کامل استخرهای روباز و سرپوشیده در بازار وجود دارد : لامپ‌های خورشیدی ، روشنایی فیبر نوری ، چراغ‌های LED ، چراغ‌های شناور ، هالوژن‌ها ، چراغ‌های رشته ای … اگرچه روند فعلی و کارآمدترین گزینه روشنایی LED است. این سیستم نورپردازی در رنگ‌های مختلف موجود بوده و معمولا در اطراف محیط استخر قرار می‌گیرد تا جلوه ای بسیار ساده و در عین حال زیبا ایجاد کند. این لامپ‌ها در دیواره‌های استخر نصب می‌شود و از مزیت‌های آن‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که از دیواره استخر بیرون نمی‌زنند و کاملا در دیوار جای می‌گیرد. این لامپ‌های تو کار نسبت به لامپ‌های سنتی هالوژن طرفداران بیشتری دارند چرا که برق کمتری مصرف می‌کنند و عمر بیشتری دارند. هنگامی که به نورپردازی استخر فکر می‌کنیم اولین موردی که باید به آن توجه ‌کنیم لامپ‌های به کار رفته در دیواره داخلی استخر است. اما نورپردازی اطراف استخر هم می‌تواند در کنار درختان زینتی و مجسمه‌های سنگی و سایر کار‌های هنری جلوه‌ ویژه‌ای را ایجاد کند. اگر سطح استخر بالاتر از فضای اطراف آن است می‌توانید از ال ای دی و چراغ‌های خطی زیرکار برای لبه‌ بیرونی و پایینی استخر استفاده کنید. در استخرهای سرپوشیده هم نورپردازی از کف اهمیت دارد و هم از سقف. از منابع نور ال ای دی می‌توانید برای نورپردازی از سقف استخر سرپوشیده استفاده کنید. می‌توانید یک ریسه لامپ رشته‌ای هم از یک سمت تا سمت دیگر استخر روی محیط استخر بکشید تا روشنایی را دوچندان کنید. برای جذابیت بیشتر می‌توان در استخر سرپوشیده دورتادور استخر را با تزیینات نوری مثل فانوس زیبا کنید. نورپردازی از سقف نیاز به دقت و محاسبات تخصصی دارد چون باید به گونه‌ای انجام شد که میزان بازتاب نور از سطح آب را به حداقل برساند و مورد آخر وبسیار حائز اهمیت در این بخش این است که نکات ایمنی را جدی بگیرید. استاندارد بودن وسایل نورپردازی باید در اولویت باشد و حتماً از یک متخصص کمک بگیرید.

 

 

 

 

نورپردازی آبنما باغ ویلا :

 

نور در آبنما به گونه ای باید طراحی شود که انعکاس نور باعث چشم زدگی بیننده نشود بنابراین چراغ وهای نوری را در زیر آب یا زیر سنگها نصب میکنیم تا انعکاس نور به صورت غیرمستقیم جذابیت طبیعی ایجاد کند . برای نورپردازی آبنما باید توجه داشته باشیم که، چراغ آبنمای ضد آب با رنگ مناسب را انتخاب نمایید. چراغ آبنما باید با زاویه پخش نور مناسب برای نازل یا فواره آبنما ساخته شده باشد.به کارگیری چراغ آبنما زیر نازل هایی که آب به هنگام خروج از آنها کف می‌کند (نازل فوم) بسیار جذاب است. استفاده از چراغ آبنما به رنگ آبی یا سبز فیروزه ای حالت رویایی خاصی به آبنما می‌دهد.همچنین اگر یک آبشار زیبا و جذاب در کنج باغ وجود دارد، می‌توانید از چراغ آبنما با توان نورپردازی بالا استفاده کنید آبشار‌های ریزشی و پرده ای هنگام نورپردازی بسیار زیبا و جذاب می‌شوند.

 

 

 

 

 

نورپردازی آلاچیق باغ ویلا :

 

آلاچیق معمولاً در شب‌ها مخصوصا شبهای خنک تابستان استفاده بیشتری دارد در انتخاب وسایل نورپردازی آلاچیق توجه ویژه ای باید داشت و ازچراغ‌های مخصوص که مناسب استفاده در فضای بیرون هستند، استفاده کرد. در نورپردازی آلاچیق بهتر است از چراغ و پروژکتورهای LED استفاده کنید تا علاوه بر کاهش هزینه‌های برق مصرفی، نور یکنوخت به محیط منتشر کنید. همچنین فناوری ال ای دی باعث می‌شود شما در نهایت هزینه‌های کمتری برای تعمیر و نگهداری مجموعه اجزای سیستم نورپردازی خود پرداخت کنید. ریسه‌های نور یکی دیگر از انتخاب‌های خوب برای نورپردازی آلاچیق‌ها هستند. فانوس‌های کاغذی، چراغ‌های دیواری، رشته‌های فیبر نوری و چراغ‌های طرح شمع نیز گزینه‌های دیگری برای نورپردازی آلاچیق‌های هستند.  نورپردازی آلاچیق علاوه بر ایجاد زیبایی ظاهری در محوطه می‌تواند باعث ایجاد اثرات روانی مثبت ، حس صمیمت و گرمای بیشتر در شما و عزیزانتان شود.

 

تماس از طریق واتس آپ