مسکن پارسه

محسن عبدی ۰۹۱۲۶۲۲۳۶۷۱

مسکن پارسه -تلفن باغ ویلا
نقد و بررسی فسخ قرارداد باغ ویلا

نقد و بررسی فسخ قرارداد باغ ویلا

تاریخ ثبت : ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
تعداد نمایش : ۹۹۱
میزان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

پایان یا فسخ قرارداد و تخلیه به دلائل گوناگون بسیارمتداول است .ازآن جا که دلایلی که دوطرف برای فسخ قرارداد و تخلیه دارند ممکن است تاثیراتی متفاوت برجای گذارد برآن شدیم تا به پرسش هایی دراین باره پاسخ دهیم .

پرسش- باغ ویلایی به مبلغ ۱۰۰ میلیون خریده ام و یکسال از تاریخ خرید می‌گذرد. اگر بخواهم قراردا را فسخ کنم چقدرباید جریمه بدهم ؟
پاسخ – نمی‌توانید یکطرفه قرارداد را فسخ کنید.باید درقرارداد حق فسخ ویا دلیل قانونی برای فسخ معامله داشته باشید.

پرسش-  هفته قبل باغ ویلا ام را فروخته ام و اکنون پشیمان شده ام، هنگام فروش مدیربنگاه ازدو طرف اثرانگشت گرفت،با این وضع آیا می‌توانم معامله را فسخ کنم، یا نه ،اگر فسخ معامله امکان ندارد ،ازطریق مراجع قانونی چگونه اینکار را انجام دهم؟
پاسخ - هیچ یک از دو طرف معامله نمی‌توانند درصورتیکه حق فسخ برای آن‌ها منظورنشده است یک طرفه و بدون رضایت طرف دیگر معامله را فسخ کند.

پرسش – باغ ویلایی خریده ام که پس ازدوماه متوجه شدم عقب نشینی دارد ، درضمن سال ساخت درمبایعه نامه سال ۸۸ درج شده اما سال ۸۵ ساخته شده ،تکلیف چیست ، تمام پول را پرداخت کرده ام . در ضمن بنا ،حدود ۶ مترمربع عقب نشینی دارد.
پاسخ – به دلیل غبن درمعامله برای فسخ اقدام یا به دلیل عقب نشینی مابه التفاوت قیمت را پس ازحکم قطعی دادگاه وکارشناسی درخواست کنید.

پرسش-  به سبب خروج ازکشور،باغ ویلایی را ازیکم فروردین۹۴ تا یکم فروردین۹۷ به مبلغ ۲۴میلیون تومان رهن کامل دادیم.حالا قصد داریم به کشور برگردیم .و می‌خواهیم تا فروردین ۹۷ باغ ویلا را تحویل بگیریم.چگونه می‌توانیم قرارداد را فسخ کنیم .
پاسخ - به سبب  تنظیم قرارداد وتعیین مهلت مشخص با مستاجر، نمی‌توانید یکطرفه قرارداد را فسخ کنید، مگراینکه حق فسخ در قرارداد برای شما قید شده باشد و یا با پرداخت مبلغی به عنوان خسارت به مستاجربا توافق یکدیگرقرارداد را فسخ کنید.

پرسش : سه ماه پیش قرارداده اجاره ورهن باغ ویلایی را امضا ومبلغ ۲۱میلیون تومان به عنوان پیش به صاحب باغ ویلا پرداخت کرده ام .صاحب باغ ویلا با این پول تا یک هفته باغ ویلایی را تجهیزکرد وپس ازاین مدت کلید باغ ویلا را به من تحویل داد ،بعد از۳روز از تحویل کلید، برای مدت دو سال به یکی از شهر‌های شمالی کشورمامورشدم  .همان روز به صاحب باغ ویلا اطلاع دادم اما چون پولم را خرج کرده بود تا پیدا شدن مشتری تازه ازمن مهلت خواست . با توجه به اینکه ازتاریخ قرارداد تا زمان تحویل و انصراف من ۱۰بیشتر نگذشته ومن حتی اسباب کشی نکرده ام صاحب باغ ویلا قصد دارد اجاره دوماه وافزون بر آن ، مبلغ فسخ و مبلغ قرارداد تازه را دربنگاه املاک دیگری ازمن بگیرد تکلیف من چیست؟
پاسخ - با توجه به اینکه یکطرفه نمی‌توانید قرارداد اجاره را فسخ کنید بنا براین برای فسخ یکطرفه قرارداد اجاره باید با تفق ،مبلغی را به موجر به عنوان ضرر و زیان بپردازید وشکیت شما وار نیست.

پرسش-  موجرمبلغ رهن مرا نمی‌دهد تا باغ ویلا را تخلیه کنم ،اگرهم تخلیه کنم و کلید را به شورای حل اختلاف بدهم و بعد داد خواست دهم و درخواست طلب کنم ، مدت‌ها طول می‌کشد تا به پولم برسم و این به نفع موجراست ،آیا می‌توانم  باغ ویلا را با همان مبلغ به فرد دیگری اجاره دهم ،چون قرارداد منقضی شده وموجر نمی‌تواند ادعا کند که اجازه اجاره باغ ویلا را نداشته ام .
پاسخ – درصورتی که حق انتقال و اجاره به غیردرقرارداد برای شما منظورنشده باشد نمی‌توانید باغ ویلا را به دیگری اجاره دهید و مبلغ ودیعه را ازایشان بگیرید.

برای دیدن لیست باغ ویلا‌های مسکن پارسه در شهریار اینجا را کلیک نمایید . 

تماس از طریق واتس آپ